01 december 2012

Underbar första december!

Inte nog med att jag blir lugn och harmonisk när första december kommer, i och med att jag kan sluta vara irriterad på alla som börjar konsumera julen för tidigt (dagens samhälle, inget tålamod, mummel mummel) men den här första december började helt strålande!

Klockan 08.40 vaknar jag av att pappa knackar på dörren, går in och sätter sig på min sängkant och säger att det är fem minuter till julkalendern börjar, och att han har gjort frukost åt mig! Strålande! Helt förvånad tar jag mitt täcke och min luck-kalender under armen och knatar ner till soffan. Där står min frukost och pappa ligger redo framför kalendern!

Ja jisses! Sen har jag spenderat dagen med att göra jul-spellista och skriva ut önskelista! Resten av dagen spenderar jag med att sälja pepparkakor i mängder på Konsum!

Glad första december på er!


Inga kommentarer: