24 januari 2013

Läääägenheeet!

Tiden gick och vi började ge upp hoppet ordentligt! Klockan 11.42 ringer Stina. Hon låter deppig och säger att nu är det nog försent med lägenheten, att de borde ringt tidigare. Jag funderar över varför hon ringer, för allt det där skrev hon ju i ett sms redan i morse. Jag meddelar henne om att det fortfarande står "Behandlas" som status för lägenheten och försöker inbringa lite hopp i flickstackarn. Hon suckar och säger, att det ändras nog snart... FÖR HON RINGDE JUST OCH SA ATT VI FICK DEN!!

Och där svimmade jag... (nästan åtminstone) Det är helt från vettet hur bra det går nu. Jobb och lägenhet, något jag haft alldeles för lite av sedan maj i år.

Vi har dessvärre bara bilder från lägenheten bebodd av de som bor där för tillfället, och dem kan jag tyvärr inte visa er, men planlösningen ser ni här och jag kan ge er lite fakta om den:

Byggår: 2009

Våning:   Bottenvåning - detta innebär att vi får en uteplats. Dessvärre lite insyn, men det hoppas vi kunna leva med! 

Utrustning: Tvättmaskin & torktumlare. Spishäll. Djupa fönster som går att sitta i. Stor kyl och frys, från golv till tak och bäst av allt, diskmaskin!

Avstånd:
Stan 1,5km
Willys 0,9km
Jobbet 1km
Simhallen 0,6km

Inflyttning: 1 April - blir enbart tre veckor då jag behöver inackordera mig hos folk när jag jobbar i Växjö. 

Övrigt:
Rökfri lägenhet - vi kommer behöva skriva på kontrakt om att vi inte kommer att röka i lägenheten eller området kring den. 
Högsta bostadshusen i Sverige som har en stomme av trä - Vad nu det innebär??

1 kommentar:

Sara sa...

Det låter som en helt fantastisk lägenhet!! Grattis!

Längtar efter att få se bilder! :)