05 januari 2013

Vad jag önskar mig av 2013

Nyårslöften är, och har aldrig varit, min grej. Jag har på senaste året faktiskt kommit fram att löften i sig inte är min grej. Nu låter det som att jag går runt och ljuger mest hela tiden, men jag menar mer att jag inte tror på grejen att lova sig själv saker. Risken är alldeles för stor att man misslyckas och jag vet, precis som ni, hur hård man är när man inte lyckats hålla ett löfte till sig själv.

Nyårslöfte eller ej, jag har åtminstone en förhoppning för 2013 och den lyder såhär:
Jag hoppas att jag under 2013 får tillbaka fenomenet helg!

År 2012 var ett relativt helglöst år. Eller egentligen har väl hela studietiden, sen 2009 varit ganska helglöst. Jag menar då inte veckodagarna lördag och söndag, för hör och häpna, de fanns även i mitt liv, utan jag menar själva konceptet helg. Att sluta på fredagen och känna att man gjort ett bra jobb i veckan och att man kan unna sig ledighet i ett par dagar. Att mysa ner sig till en film på fredagskvällen och somna innan den är slut. Att hitta på saker och fixa allt det där man inte hunnit i veckan.
Det hoppas jag för år 2013!

Ps: Jag hoppas även på att få flytta till en egen lägenhet igen, typ mest i hela världen! 

Inga kommentarer: