11 december 2012

Persontypstest

De som känner mig är troligen fullt medvetna om hur mycket jag tycker om att göra test. För er andra: Jag äääääälskar att göra test!

Idag fick jag göra ett test för att ta reda på min personlighetstyp. Testet var riktigt krångligt, men gav ett häpnadsväckande verklighetsnära resultat!
Här kan du göra testet.

Min personlighetstyp: 
Den omtänksamme. ENFJ: Är den store kommunikatören, försäljaren eller förföraren. Den omtänksamme tenderar att idealisera människor och verksamheter de beundrar och anstränger sig hårt för att leva upp till dessa ideal. Detta kan innebära att de undertrycker sina egna behov och inte ger sig själva den omtanke och vila de unnar andra. De föredrar ofta det talade ordet framför det skrivna och är ofta mycket uttrycksfulla. Den talangen får dem ofta att trivas i yrkesroller som innebär att tala inför publik, särskilt om det de talar om innehåller teoretiska och abstrakta element. Martin Luther King och Ronald Reagan räknas till dem som är ENFJ
Läs om din personlighetstyp efter du gjort testat här!

Spännande att jag är en stor kommunikatör när det är vad jag vill arbeta med! Yrken som skulle passa mig är tex journalist och "skribentverksamhet", och så en hel massa annat, men intressant iaf att jag håller mig inom rätt område!

Gör du testet måste du meddela din bokstavskombination till mig i en kommentar!
Nu ska jag försöka tvinga alla i min omgivning att göra det!
Tjo! 

4 kommentarer:

Sara sa...

Åh personlighetstest är kul. Gjorde ett sånt här på mitt förra jobb, för typ 6 år sen, och då blev jag en ESFJ. :)

Clara sa...

Va kul! :) Det lilla jag läst känns ju som att det stämmer riktigt bra va? :) Du får göra det igen och se om du ändrats! :) Troligen gör man väl kanske inte det :) kanske hormonerna kan röra om i grytan! :D

Emelie sa...

ENFP ! Grymt kul ju & ganska spot on :) Tack för tipset!

Clara sa...

Va roligt att du gjorde det med Emelie! :) Och vad nära vi hamnade varandra!! :)
Låter som det stämmer ganska bra in på dig med :)