21 februari 2011

Morgondagen

Jag har en känsla av att morgondagen kommer bli en riktigt nice skolinspirerad dag. Börjar kl 9 med möte med gruppen. Jag måste ju bara säga att jag älskar att gå på möte. Jag antar att jag inte gått på tillräckligt många för att tröttna på det, men det är ju faktiskt riktigt roligt.

Dessvärre kanske det inte är så extremt roligt för mina med-mötes-människor då jag under möten alltid har ett behov att få säga min sak. Jag har väldigt svårt att inte säga vad jag tycker och tänker, men jag försöker dra ner på det mitt bästa. Jag har nog alltid varit sådär egentligen när jag tänker efter. I högstadiet blev man ju dock lite tränad på att inte räcka upp handen längre då det nog inte skulle ha så bra effekt på min redan utsatta position, jag har dock alltid stått väldigt mycket för vad jag tycker och tänker!

Åter till dagen, efter mötet ska jag och Louise springa och ställa oss i kö för att få biljetter till Blondinbellas föreläsning på Amår11 som är en arbetsmarknadsdag på universitetet. Helt klart ett måste för oss att få tag på de biljetterna. Jag är nog aningens fascinerad av det hela. Jag har följt Isabella sedan 2007 även om jag numer mest kollar på bilderna. Till en början hatade jag henne, men nu har jag börjat acceptera henne (trots hennes politiska åsikter och i övrigt extremt avvikande åsikter från mina) hon är... ja vafan är hon... hon är fet! Hon kan sin sak och hon vågar tro på sig själv! Det är inspirerande, ska bli spännande iaf!

Och dagen ja... efter biljetterna och lite lunch blir det gästföreläsning med två dudes från en pr-byrå, som KomMedia ordnat. Alltid intressant med lite tankar från yttre världen! Efter det blir det hem och bli klar med uppgifterna... kanske... hihi

Ännu en grej som får mig att lita på morgondagen är att aftonbladets horoskop i söndags menade att tisdagen skulle bli min turdag den här veckan. Även att nån skulle... låt se hur var det nu... jag tror det var något med att de skulle "lita" på mig och tro på min sak, respekt. Och ett horoskop i Aftonbladet är ju iaf en källa jag litar på! Hihi Gnatt!

Och så sist en låt som alla borde lyssna på och älska.
Billie The Vision & The Dancers – Ask For More

Inga kommentarer: